Günsan Elektrİk Satış Dİrektörü Vedat Yazar “YAŞAM ALANLARINI YENİLİKÇİ VE EZBER BOZAN BİR YAKLAŞIMLA BULUŞTURDUK”

🔍 İstanbul’a yapılan yeni havalimanına Günsan’ın yaptığı çalışmadan bahseder misiniz?
İstanbul Yeni Havalimanı terminallerinin aydınlatma kontrolünden Günsan olarak biz sorumlu olacağız. İGA ve projenin elektrik taahhüt firması EHA ile gerçekleştirilen teklif ve ihale sürecinin sonucunda Günsan markası tercih edildi. Böylelikle, tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesi potansiyeline sahip dünya çapında önemli bir havalimanı olacak İstanbul Yeni Havalimanı’nın anahtar-priz ürünleri Günsan markalı olacak.

Yeni Hava Limanı dışında yer aldığınız diğer büyük
projeler nelerdir?

Günsan olarak büyük ölçekli gayrimenkul projelerinde yer almak üzere son iki yılda önemli hamleler yaptık. DAP Yapı tarafından Kartal sahil şeridindeki karma yaşam konseptli İstmarina projesinde yer alan toplam 1502 daire ve 258 ticari alanın; Metal Yapı Konut’un Küçükçekmece gölüne komşu Blue Lake projesinde yer alan toplam 788 daire ve 22 ticari alanın anahtar, priz ürünlerini sağladık.

Yine, Vira İstanbul projesinde de toplam 1156 adet konut ve 39 ticari alanın anahtar, priz ürünleri Günsan markalı olacak. Bu kapsamda Günsan olarak en temel hedefimiz inşaat sektörüne kaliteli güvenilir ve uygun fiyatlı çözümler sunmak.
Günsan’ın geniş ürün portföyü sayesinde bunu gerçekleştirebilecek çalışmaları kolayca hayata geçirebiliyoruz. Ürün portföyümüzde yer alan alçak gerilim tesisatı ekipmanları olan elektrik anahtarı, priz, grup priz, şalt malzemesi, kompakt şalter, kaçak akım röleleri, sigorta kutuları ve aksesuarlarıile gayrimenkul sektörünün önemli bir çözüm ortağıyız.
Yakın zamanda piyasaya sunduğunuz Radius serinizden nasıl dönüşler alıyorsunuz?
Radius, kişiselleştirilebilme özelliği ve tasarımı ön plana çıkaran odağı ile sektör dinamiklerini değiştiren bir seri oldu. İlhamını doğadan alan, estetik ve sadeliği tasarımında birleştiren yeni Radius serisi ile yaşam alanlarını yenilikçi ve ezber bozan bir yaklaşımla buluşturduk. 8mm kenar inceliğindeki düz yüzeyi ve yuvarlak hatları ile tarz sahibi mekânların vazgeçilmezi olma hedefiyle tasarlanan Radius serisi; Radius, Radius Elements ve Radius Design ile 3 ana ürün grubundan oluşuyor. Radius Design’da ürün seçenekleri hayal gücünüz kadar geniş. Son dönem tüketici ihtiyaçlarına yönelik olarak Radius Design ile ürünün “kişiye özel” hazırlanmasını sağlıyoruz. Kullanıcılara ayrıcalıklı bir dünya sunduğumuz bu seride kullanıcının kendi hazırladığı bir görsel tasarımı, örneğin çocuklarının resmi, tuttuğu takım renkleri, sevdiği manzara görsellerini ürün üzerinde kullanmasına imkân veriyoruz. Bu görsel tasarımları Radius App mobil uygulaması ya da web sitemiz üzerinden hazırlayabilirsiniz.
Kişiye özel görsel kullanımının yanı sıra kişinin dilediği bir malzemeyi ürün üzerinde uygulamasını da mümkün hale getirdik. Örneğin hatıra bir örtüyü, şık bir deri parçasını, koltuk/perde döşemesine uygun kumaşı seçtiği anahtar prizin üzerinde dekorasyona uygun halde kişiye özel hazırlayabiliyoruz.

Radius Elements serisinde dekorasyona yeni bir soluk getirerek taş, ahşap ve metal doğal malzeme kullanımı ile doğaya dokunma hissini yaşam alanlarına taşıdık. Ayrıca pastel dokunuşlara sahip pleksi grubu ile yaşam alanlarında huzur verici bir atmosfer yaratıyoruz. Materyalleri ezber bozan bir yaklaşımla anahtar ve priz tasarımlarının üzerine malzeme dilimleri halinde uyguluyoruz. 500’den fazla seçeneğe sahip bu yeni serimizde, bu üretim metodu sayesinde gerçek malzemeleri şık ve doğal tasarımla birleştirerek lüks ürün segmentinde, herkes için erişilebilir kılıyoruz.

Sonuç olarak; Radius hem tasarım olarak hem de uygulama olarak içerisinde pek çok ilki barındırıyor. Bu bakımdan Radius’un pazarın geleneksel yapısını kökten sarstığını ve önemli dönüşümlere fırsat verdiğini düşünüyoruz. Kişileştirilebilir olması ve tüketicilerin hayalleri ile sınırsız bir ürün potansiyeli sunması nedeniyle de son kullanıcı ile markamızın arasında yeni ve anlamlı bir bağ oluştuğu inancındayız. Uygulamadan gelen tüketici tasarımları da oldukça yaratıcı. Bu bakımdan anahtar priz sektöründe zayıf olan tasarım odağını güçlendirdiğimizi düşünüyoruz.
Türkiye’deki anahtar-priz sektörünün dünyadaki yeri nedir sizce? Nelerimiz daha iyi nelerimiz eksik?
Anahtar ve priz sektörü, inşaat sektörü ile çok ilintili bir iş alanı. O yüzden inşaat sektörünün gelişimi ile bizim sektörün gelişimi sürekli olarak paralellik gösteriyor. Hepimizin yakından takip ettiği üzere inşaat sektörü çok büyük atılımlar gerçekleştirdi ve mega projelere imza attı. Sektörümüz de bu doğrultuda son on yıl içerisinde önemli atılımlar kaydetti. Teknoloji, tasarım ve inovatif fikirler sektör oyuncularının odağı haline geldi. Özellikle Türk markaları da ihracat pazarında oldukça iddialı hale geldi. Artık ihracatçı bir sektörüz.

Anahtar priz sektörünün ülkemizde oldukça rekabetçi bir yapısı var.
Rekabet gücünüzü korumak, tüketicilerin ve diğer paydaşların taleplerini karşılamak adına dinamik bir yapınız olması ve tüketiciye fark yaratacak tasarıma sahip ve inovatif ürünler sunmanız gerekiyor. Özellikle Türkiye’de son tüketici, işlevselliğinden ve kalitesinden ödün vermeden, mekânların dekorasyonunda tamamlayıcı unsurlar olacak ürünler ortaya çıkarmanızı sizden bekliyor.

Öte yandan anahtar priz ürünlerinin bir dekorasyon ögesi olarak görülmesi henüz yeni gelişen bir durum ve önümüzdeki dönemde bu durumun daha da ilerleyeceği kanaatindeyim. Anahtar priz sektörünü sadece işlevselliğe yönelen odağından kurtarıp dünyadaki trende uyarak tasarım ayağını güçlendirmemiz gerekiyor.

Günsan’ın 2018 yılı hedefleri nelerdir?
Gün geçtikçe performansımızı artırarak, sektör ortalamasının üzerinde bir başarı skalasında seyrediyoruz. Son üç senede, Türkiye’de %50’den fazla bir büyüme gerçekleştirdik. Pazardan daha hızlı bir büyüme gösteriyoruz ve sonuç olarak pazar payımızı artırdık ve lider firma olma yolunda hızlı ve kendinden emin adımlar atıyoruz. 2017 yılında ise, %30’un üzerinde büyüme gerçekleştirdik. 

Geçtiğimiz sene yaşanan zorluklara rağmen Türkiye’de pazar payımızı arttırmış durumdayız. 2018 yılında, pazarlama alanında ticari kampanyalar, yeni ürün lansmanları, dijital pazarlama aksiyonlarıyla yatırımlarımıza devam edeceğiz. Bu yatırımlarla birlikte sektör liderliğine doğru önemli adımlar atıp önemli başarıları hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
Enerji verimliliği Günsan için ne kadar önemli?
Enerji tüketimini azaltmaya katkıda bulunan enerji verimliliği ve sürdürülebilirlik gibi stratejik trendler üzerinde çalışıyoruz. Günsan, enerji tüketiminde başrol oynayan hane segmentinde kilit bir oyuncu. Bu bağlamda enerji verimliliği ürünlerinin karmaşık ve entegrasyon zorluğu yaşatmaması gerektiğine inanıyoruz, nitekim günümüzde piyasadaki çözümlerin çoğu böyle. Günsan olarak, bu ürünlerin basit ve kullanıcı dostu olmasının son kullanıcıya ulaşmak adına başarının şartı olduğuna inanıyoruz. 

Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?
Günsan olarak biz, varolduğu çevreye, içinde yaşadığı topluma değer katmaya çabalayan sorumlu bir organizasyonuz. Örneğin; “AÇEV” ile kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları gerçekleştirdik. Bu kapsamda okul öncesi eğitim ve bilinçli ebeveyn çalışmalarına destek olmak amacıyla geçtiğimiz 3 sene boyunca “Anne, Baba Işık Tut Bana!” projesi dâhilinde; başta kadın ve çocuk sağlığı olmak üzere, çocuk gelişimi, aile tutumları, çocukla iletişim ve olumlu davranış geliştirme yöntemleri, çocukta olumsuz davranışları azaltma, kadın-erkek eşitliği ve hakları gibi konularda eğitimler düzenledik.  Günsan Koşu Takımı olarak 12 Kasım 2017 tarihinde bu yıl 39.su düzenlenecek olan Vodafone İstanbul Maratonu’nda Darüşşafaka Cemiyeti için koşacağız. Günsan olarak maraton katılımı ile “Söz Konusu Eğitimse Yardıma Koşarız” projesi kapsamında Darüşşafaka’da okuyan 48 öğrencinin 1 yıllık eğitim giderlerine destek olduk. Günsan olarak, organizasyonumuzun farkının çalışanlarımız, müşterilerimiz, bayilerimiz, diğer paydaşlarımız ile yarattığımız değer üretimi odaklı ekosistemden kaynaklı olduğunun bilincindeyiz.