Günsan Elektrİk’İn CEO’su Stephane Nuss: GÜVENLİ ÜRÜNLERİ ULAŞILABİLİR FİYAT SEVİYESİNDE SUNMAYI TAAHHÜT EDİYORUZ

👤Günsan Elektrik

🔍 Günsan Elektrik olarak duruşunuzdan ve pazardaki konumunuzdan bahsedebilir misiniz?
Günsan, hem yurt içinde hem de yurt dışında 50’den fazla ülkeye elektrik ürünleri satan lider üretici firmalardan biri. Son birkaç yıldır, geçmişten gelen iş yapış seklimizi geliştirdik, yeni segmentler piyasaya sürerek, yeni ticaret modelleri geliştirerek şirketin gelişimini hızlandırdık ve hem Türkiye hem de ihracat yaptığımız ülkelerde pazar paylarımızı arttırdık. Bu sayede şirket ürün portföyü, kalite seviyesi, güncel ve etkin iş süreçleri, pazarlama ve dijital yatırımlar, yeni yetenekler ve üretim sistemleri gibi birçok yönden gelişti.

Günsan, hissedarlarımızın desteğiyle ve konum itibariyle gelecek için oldukça yüksek bir büyüme potansiyeline sahip. Bu bağlamda hedefimiz tüm Türk ailelerinin günlük yaşamına katma değer sağlamak.
Anahtar-priz uygulamalarında tüketiciye ne gibi avantajlar sağlıyorsunuz?
İlk olarak geçmişimizin mirası ürünlerimizin kalitesi ve rekabet gücü bizim öne çıkan avantajlarımız. Günsan olarak, tüm müşterilerine güvenilir, sağlam, sertifikalı ve güvenli ürünleri ulaşılabilir fiyat seviyesinde sunmayı taahhüt ediyoruz. Birkaç yıldır Günsan olarak tüketici ihtiyaçlarını anlamak için çok fazla yatırım yapıyoruz. Bu bağlamda anahtar priz çeşitliliğimizi önemli ölçüde arttırdık. Türk ailelerinin günlük yaşantısına değer katan birçok yeni seri sunuyoruz, işte bu da tam olarak Günsan’ın sektördeki esas konumudur. Anahtar priz yalnızca bir plastik parçası olmakla kalmıyor, yenilikçi ve pratik işlevleri sayesinde ailelerin günlük hayatının bir parçası haline geliyor.

Yeni ürününüz Radius’tan bahsedebilir misiniz? Beklentileriniz, hedefleriniz nelerdir?
Yeni serimiz Radius’un lansmanı ile hedefimiz; günümüzün ve geleceğin sade, saf ve minimalist trendleri doğrultusunda bir ürün yelpazesi sunarak geleceği hazırlamak. 8 mm kenar inceliğindeki düz yüzeyi ve yuvarlak hatları ile Radius serisi; Radius, Radius Elements ve Radius Design’dan oluşuyor. Radius tasarımı, günlük yaşamlarımızda yer alan (akıllı telefonlar, arabalar vb.) birçok cisim gibi yuvarlatılmış ve ince hatlara sahip. Amacımız, bu modaya uygun tasarımın herkese açık olmasını sağlamak. Buna ek olarak, Radius’un hedefi, ezber bozan yaklaşımı ile, sektörde gerçek malzeme kullanılarak yapılan ürün segmenti piyasasını derinden etkilemek.
Bu segment bugün lüks olarak görülse de Radius Elements sayesinde, gerçek malzemeden üretilen çerçeveleri çok rekabetçi hale getirmiş durumdayız. Böylece herkes için lüksü erişilebilir hale getiriyoruz. Radius Elements 500’den fazla malzeme seçeneği (gerçek doğal taş, gerçek metal, gerçek doğal ahşap, pleksi) ile pazardaki tüm dekorasyon trendlerine uyum sağlıyor. Radius tasarımı ile Günsan yeni bir dönem başlatıyor: Dijital araçlar kullanarak kişiselleştirme. Müşterinin isteği ne olursa olsun Radius serisi çözüm üretiyor. Örneğin mobilyalarınızın ahşabını, halınızı veya zemininizi anahtar prizinizin üstüne uygulama imkânı sunuyor. Günsan, Radius serisi ile dekorasyona dair ihtiyaçlarınıza cevap veriyor olacak. Radius serisiyle birlikte en büyük yenilik dijital araçlar sayesinde gerçekleşiyor. Geliştirdiğimiz RadiusApp (Apple store ve Google Play’de mevcut) uygulamasıyla istediğiniz görseli; ailenizin, bahçenizin, sevdiğiniz kişinin resmini kullanarak kendi anahtar prizinizi ürettirebilirsiniz. Yani Radius ile seçenekler sonsuz, tek limit hayal gücünüz. Radius ile hayalinizi tasarlayabilirsiniz.

Bu ürünle birlikte Günsan Elektrik’in yenilikçi ve trendleri takip eden bir firma olduğunu anlatabileceğinize inanıyor musunuz?
Evet, kesinlikle, Radius bugün sektörümüzde mevcut olmayan bir ürün. Müşterilerin ürünlerini kişiselleştirme imkânı diğer sektörlerde (otomobil, giysi, IT vb.) mevcut.
Şimdi, Günsan’ın Radius serisi sayesinde kişiselleştirilmiş anahtar-priz yapmak mümkün. Dekorasyon giderek daha da önem kazanmakta bununla birlikte dekorasyonda tasarımı, doğayı ve kişiselleştirmeyi birleştirebilmek kesinlikle yenilikçi ve son tüketicinin yararına olan ve ayrıca pazara damgasını vuracak çok önemli bir yaklaşım. Pazar trendleri ile mükemmel uyum sağlamak için, yalınlığı ve kullanıcı dostu yaklaşımı koruyarak, tüketiciler, elektrikçiler ve tasarımcılar ile birlikte Radius’u geliştirdik.

Markalaşmak Günsan Elektrik için ne ifade ediyor, kullanıcılarınızla nasıl bir ilişkiniz var? Herhangi bir sorunda karşılarında muhatap bulmakta ne gibi ayrıcalıklar sağlıyorsunuz?
Birkaç yıldır, fabrika yaklaşımından son tüketici yaklaşımına geçmiş durumdayız. Son tüketici ihtiyaçlarına cevap veren ürünlerin geliştirmenin piyasada farklılık getirdiğine inanıyoruz. Bu bağlamda bir TV reklam kampanyasına yatırım yaptık ve Türk ailelerinin günlük yaşamına değer katan ürünler geliştirip tasarlamayı önceliğimiz olarak belirledik. İş ortaklarımızla (elektrikçiler, satış noktası) ve ayrıca son tüketicilerle iletişimimizde giderek daha fazla dijital araçlar kullanacağız. Günsan önceleri B2B odaklı bir şirketti, şimdi ise Günsan’ın hem B2B hem de B2C bir şirket olduğunu söyleyebiliriz.
Sizce elektrik sektörünün zayıf ve güçlü noktaları neler?
Genel olarak baktığımızda elektrik sektörü güçlü ve doğrudan inşaat sektörüyle bağlantılıdır. Bu sektörde çalışanların hepsi profesyonel ve gerçekten iyi bir iş çıkartıyorlar. Elektrik sektörü, kalite standartlarına saygı göstermek durumunda, ancak bu, yenilikçi olamayacağımız anlamına gelmez. Bu nedenle Günsan’da amacımız, bu geleneksel elektrik sektörüne, tüm kalite standartlarına saygı göstererek, katma değer sağlamaktır. Özetlemem gerekirse, elektrik sektörünün gücü, çalışanlarının kaliteli ve işlerinin uzmanı kişiler olmasıyken çok geleneksel oluşu ise sektörün geliştirilmesi gereken tarafı.

Anahtar-prizlerinizde hangi materyalleri kullanıyorsunuz?🔍
Daha önce de söylediğimiz gibi sınır yok. İstenilen herşey anahtar priz çerçevenize uygulanabilir. Ancak, Günsan’ın seçiminde size rehberlik etmesini isterseniz, kataloglarımızda 500’den fazla malzeme var. Örnek vermek gerekirse; ceviz, bambu, doğal taş çeşitleri, deri, döşemelik kumaş gibi uygulamak isteyebileceğiniz tekstil ürünleri...

İhracat durumunuz nedir?
50’den fazla ülkeye (BDT ülkeleri, Orta Asya, Doğu Avrupa ve Afrika) ihracat yapmaktayız. Geçmişteki iş modelimiz çok gelenekseldi, ancak son birkaç yıl içerisinde müşteri portföyümüzü yeni müşteri segmentleri kapsayacak şekilde yeni coğrafyalarda geliştirdik. Radius ile bu dönüşümü canlandıracağımıza ve uluslararası kapsama alanımızı artıracağımıza inanıyoruz. Ayrıntı vermek gerekirse, tüm Türk ihracat şirketleri gibi 2016 yılı hariç, ihracatımız büyümekte ve gelecek vaat etmekte.

Geçtiğimiz yıl ekonomik anlamda zorlu bir süreç geçirdik, Günsan Elektrik olarak sizin için nasıl bir yıl oldu?
Evet 2016 tüm Türk şirketleri için zordu ve bu, Günsan için de geçerli. İyi haber şu ki, bu zorluklara rağmen Türkiye’de pazar paylarımızı arttırdık ve yatırımlarımıza devam etmeye karar verdik (ticari kampanyalar, yeni ürünler, IT sistemi, yeni insan kaynağı). Bir noktada risk aldık ama bizler girişimciyiz ve bugün bu yatırımlardan olumlu sonuçlar alıyoruz. 2016 krizi bizi daha güçlü hale getirdi ve son 3 yıla baktığımızda Günsan %50 oranında büyüdü.

Hemen hemen tüm şirketlerin gündeminde olan enerji verimliliği konusunda çalışmalarınız var mı?
Evet, enerji tüketimini azaltmaya katkıda bulunan bu stratejik trend üzerinde çalışıyoruz. Günsan, ana enerji tüketici segmenti olan konut segmentinde kilit bir oyuncu. Bu bağlamda enerji verimliliği ürünlerinin karmaşık ve entegrasyon zorluğu yaşatmaması gerektiğine inanıyoruz nitekim günümüzde piyasadaki çözümlerin çoğu böyle. Günsan’da, bu ürünlerin basit, sezgisel ve kullanıcı dostu olması gerektiğine inanıyoruz.
Son olarak eklemek istediğiniz neler?
Stratejimiz, Türk ailelerinin günlük yaşamına katma değer katarak elektrik sektöründe lider bir firma olmaktır. İşte bu da tam olarak ne yaptığımız ve ne yapacağımızdır. Büyük bir dönüşümün başlangıcında olduğumuza inanıyoruz. Günsan olarak ortaklarımızla, müşterilerimizle ve çalışanlarımızla birlikte bu büyük dönüşümü gerçekleştirecek öncü firmayız.  Gelecekte birçok fırsatın olacağına inanıyoruz ve misyonumuz, fırsatları yakalamak için değişiklikleri öngörmek. Müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için pazar trendlerini yakından takip ediyoruz. Geleceğimiz harika ve Radius bu dönüm noktalarımızın yalnızca başlangıcı.